torsdag 5 februari 2009

Chapter 6: By the way

Scenario 1.
I helgen skulle jag och Caroline köpa glass, och begav oss till vår lilla convenience store som ligger runt hörnet (tack och lov, eftersom det var svinkallt ute). Efter att ha spenderat cirka en kvart inne i butiken, och lika länge pratat svenska, frågade kassörskan:

- You're not from here, right?

Vilken iakttagalseförmåga! Här har vi gått runt och pratat ett främmande språk i blott en kvart, och hon märker direkt att vi inte är amerikaner!

- No, we're not, svarade vi.

- I know that, because you wear coats! Americans are so stupid! They go to college to be intelligent, but they don't know how to dress properly when it is cold!

Sverige - USA, 1-0
(med ett litet minus till Sverige för den kritiska inställningen till denna vänliga och intelligenta människa...)

Scenario 2.
Under lördagens fest hos Olli och Suvi, säger en av de asiatiska tjejerna till mig och Caroline:
- The first time I saw you, I knew that you were not Americans because you're so fashionable!

Sverige - Asien, 1-0
(med ett litet minus till Sverige som refererar till Asien som ett land, och inte en världsdel...)

Det är inte ofta jag blir kallad "fashionable" - och oftare lär det inte bli, då vi numera glatt klär oss i mjukisbyxor, UNCW-tröjor och lurviga flipflops. Oavsett tid och rum.

Scenario 3.
Under ett flertal besök i ett flertal Abercrombie & Fitch-butiker spelades BWO:s In the heat of the night minst två ggr/timme (ja, vi spenderade så mycket tid i varje butik).

Sverige - USA, 2-0
(Svensk schlager är definitivt på uppgång!)

3 kommentarer:

  1. Ab&F spelar BWO här uppe i WI också :) Fast här är det Chariots of Fire jag har avnjutit åtskilliga gånger.

    SvaraRadera
  2. Oh, I wish... Jag har den härliga turen att jobba HELA helgen. Annat hinns inte med. Får försöka satsa på nästa helg. Har inte sett till Eric (jag har visserligen kollat mer efter Hyde) men jag har hittat en Stupid Helmet och burit den med stolthet :D
    Så ingen Lucas alltså? Jag tror att du får göra upp en kraftigare stalking-plan. Du vet, schemalägga, kamouflera osv, osv. Håll mig uppdaterad ;)

    SvaraRadera
  3. Love your storytelling. Sweeds are from Venus, Americans from Mars. Det är inte för intet som aliens kallas marsianer:)

    SvaraRadera