fredag 23 januari 2009

Chapter 3: The first victim of the Changing Climate

Klimatförändringarna i USA har nu skördat sitt första offer. På University of North Carolina, Wilmington, har de största skillnaderna mellan inom- och utomhustemperatur påträffats, och det är också här en 23-årig kvinna drabbats av svåra symtom direkt följande av det växlande klimatet.

- Det här är en mycket allvarlig situation, säger skolans rektor som vill vara anonym. Vi har svårt att veta hur vi ska bete oss under sådana här ovanliga förhållanden. I tisdags, till exempel, snöade det för första gången på sex år här i Wilmington, och snökaoset (ca 0,5 cm snö under 5 timmar; red:s anm.) ställde oss helt ur spel och tvingade oss att stänga skolan. Och just när vi repat oss efter detta, inträffar nu denna fruktansvärda incident. Vi kan inte göra annat än att be om ursäkt, och lova att i fortsättningen stänga av luftkonditioneringen i den berörda kvinnans klassrum.

Offret, en 23-årig internationell student berättar själv vad som inträffat:

- Jag känner mig sjuk.

En utredning av lärarnas kroppstemperaturer pågår, och ett åtgärdspaket kommer att tas fram inom kort.


What's with the aircondition? Seriously? Det är inte ens varmt. Och nu har jag blivit sjuk. Varför kan man inte slå på symtom? Jag känner mig... sjuk.

Stänga av luftkonditioneringen? I wish.

OBS! Det är kvinnan i bloggen som skrivit notisen.

1 kommentar:

  1. Haha, amerikaner är roliga. Avstängd AC skulle väl tyda på lågkonjunktur och det är ju nåt man inte vill förknippas med..;)

    SvaraRadera